perjantai 30. syyskuuta 2022

Riitalle

 


Blogiystävämme Riitta Kaarala Kirja vieköön!-blogista kuoli äkillisesti syyskuussa. Muistan Riitan varsinkin hänen upeista valokuvistaan ja uskomattoman hienosta puutarhastaan, jota hän kuvasi rakkaudella. Tämä runo sopii mielestäni hyvin, kun muistelen blogiystäväämme, sillä Riitta piti paljon runoista ja bloggasi niistä ahkerasti. Riitan muistolle 💜

 

Älä seiso haudallani ja itke;

En ole siellä. En nuku.

Olen tuhat tuulta, jotka puhaltavat.

Minä olen timantti, joka hohtaa lumessa.

Olen auringonvalo kypsyneellä viljalla.

Olen lempeä syksyn sade.

Kun heräät aamun hiljaisuudessa

minä olen nopea kohottava kiire

hiljaisista linnuista kiertomatkalla.

Olen pehmeät tähdet, jotka loistavat yöllä.

Älä seiso haudallani ja itke;

En ole siellä. En kuollut.

 

Mary Elizabeth Frye

23 kommenttia:

  1. Mitä blogia tää Riitta kirjoitti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riitta kirjoitti Kirja vieköön!-blogia. Hyvä, että huomasit, että blogin nimi puuttui. Riitta oli hyvin ahkera kirjoittaja.

      Poista
    2. Voi että! Tykkäsin hänen blogistaan! <3

      Poista
  2. Kauniit sanat Riitan muistolle ❤️ Oli se järkyttävä uutinen, vaikka en koskaan häntä tavannut. Mutta toistemme blogeissa käytiin ahkerasti. Harmi kyllä juuri nyt en ollut pariin viikkoon käynyt hänen blogissaan, ja sitten kun vihdoin menin sinne kommentoimaan, en tiennyt, että hän oli ilmeisesti juuri sinä aamuna kuollut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Uutinen järkytti todella. Mekin vierailimme toistemme blogeissa Riitan kanssa. Uusin bloggaus ilmestyi hänen kuolemansa jälkeen. Hän bloggasi aika paljon espanjankielisistä kirjoista, joita luki alkuperäiskielellä.

      Poista
    2. Tänään siellä näytti ilmestyneen kolme uutta bloggausta. Se varmasti hämää niitä, jotka eivät tiedä. Minua ja Riittaa yhdisti rakkaus espanjan kieleen, vaikka minun ei harmi kyllä ole enää vuosiin tullut luettua kovin paljon espanjaksi. Myös kissoista pidimme molemmat.

      Poista
    3. Kissat ja koirat olivat niin ihanasti läsnä Riitan valokuvissa.

      Poista
  3. Oli se uutinen tosi järkyttävä, vaikken minäkään tuntenut Riittaa henkilökohtaisesti. Hän oli ahkera kommentoimaan bloggaamisen ohella.

    VastaaPoista
  4. Uutinen, joka pysäytti.
    Riitasta jäi blogikaverina valoisat, antoisat ja lämpimät sekä innostavat muistot.
    "Olen pehmeät tähdet, jotka loistavat yöllä"...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä uutinen kyllä pysäytti. Kukaan ei tiedä päiviensä lukuja.

      Poista
  5. Blogikaverin poismeno järkyttää aina. Kun itse olin aktiivisempi bloggaaja vierailin usein Kirja vieköön blogissa, nyt viimevuosina silloin tällöin. Riitta oli hyvä bloggari.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riitta oli hyvä bloggari. Minusta oli kiva, että hän toi blogiinsa kirjallisuutta, jota en ollut ennen lukenut. Hyviä kirjavinkkejä.

      Poista
  6. Surullista.
    Riitta oli hyvin aktiivinen lukija ja bloggaaja, hyvä ja avulias blogiystävä myös. Riitalla taisi olla ennen kirjablogia myös puutarhablogi.
    Blogimaailma menetti Riitan poistumisen myötä paljon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä Marjatta. Blogimaailma koki menetyksen Riitan myötä.

      Poista
  7. Todella kaunis runoja ja varmaan hänelle sopiva. En muutoin tuntenut häntä kuin että olen myös hänen kirjablogiaa vuosia seurannut.

    Hyvää matkaa hänelle Enkelten Kaupunkiin 🦋

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riitta ehti pitää kirjablogia useamman vuoden. Puutarha taisi olla hänelle ykkösharrastus ja samoin valokuvaaminen.

      Poista
  8. Todella surullinen uutinen! <3

    VastaaPoista
  9. Kiitos, kun jaoit tämän järkyttävän ja surullisen uutisen. Riitan kirjabloggauksia oli antoisaa lukea, ja aina oli mukana silmänruokaakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paula. Minustakin oli ihana katsella Riitan valokuvia, kun itse osaan räpätä kännykällä kuvan, mutta en osaa muuten valokuvata. Riitta oli valtavan lahjakas valokuvaaja.

      Poista
  10. Kiitos Mai. <3 Tämä oli niin surullinen ja koskettava uutinen. En koskaan ehtinyt tavata Riittaa muualla kuin täällä blogimaailmassa, mutta muistelen häntä lämmöllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika <3 Minustakin tämä oli niin surullinen ja koskettava uutinen. Lämmöllä muistellaan.

      Poista