keskiviikko 1. marraskuuta 2023

Uutuuskirjoja

 


Tässä on ihana kattaus kirjaston kirjoja. On vain yksi pulma? Missä järjestyksessä luen näitä? Yleensä tässä vaiheessa vuotta olen lukenut kaikki uutuudet, mitä olen varannut kirjastosta, mutta tämä vuosi on kaikin tavoin poikkeusvuosi.

Karoliina Timosen Laina voisi olla ensimmäinen kirja, jonka luen pinosta. Laina kuvaa Kalle Päätalon ensimmäisen vaimon elämää. Miten onkaan sujunut koillismaalaisen synkkyyteen ja omaan kirjailijamaailmaan vaipuvan miehen ja varsinaissuomalaisen naisen yhteiselo biofiktion keinoin?

Lola Lorenzon ja Barbara Lybeckin Lola kiinnostaa jo kansikuvan upean mustan kaunottaren vuoksi. Lola on ensimmäinen somaliassa syntynyt transnainen.

Heta Salmen Sininen kaunotar on rikoskirja yllättävästä nimestään huolimatta.  Kirja sijoittuu Porvooseen, joka on yksi kivoimmista kaupungeista, jossa olen käynyt. Rituaalimurha ja lahko ja rikollisliiga.

Emma Donaghuen kirjalla, Tähtien tahto, on ihana nimi. Kirja sijoittuu vuoden 1918  Dubliniin. Kirja on siis historiallinen sairaaladraama.

Norjalaisen Maja Lunden Unelma puusta on kirja, jota olen odottanut siitä asti, kun kuulin siitä. Nyt se on siis jo lukupinossani. Ihanaa. Aiheena perhesuhteet ja ihmisen aiheuttama tuho. Tulevaisuuteen sijoittuva dystopia.

Katja Ketun Erään kissan tarina vaikuttaa nimensä perusteella hyvinkin kiinnostavalta. Murskaantuneet unelmat ja sammumaton toivo. Mitähän ne pitävät sisällään?

Clare Mackintoshin Vuorten varjo on rikosetsivä Ffion Morganista kertovan dekkarisarjan toinen osa. Tykkäsin tosi paljon ensimmäisestä osasta nimeltään Tummat vedet. Pohjois-Wales hurmasi ainakin minut.

 

Minkä kirjan sinä valitsisit luettavaksi tästä kirjapinosta? 💙💚💛💜

 

4 kommenttia:

  1. Kiitos vinkeistä. Tuo Laina kiinnostaa myös minua. Tosi hyviä ja uusia kirjoja saat kirjastosta. Teetkö varauksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen varauksia kirjastosta verkon kautta. Meillä toimii Vaski-kirjastot netissä. Olen tehnyt jo varauksia ensi vuodelle. Hyvin toimiva systeemi, ainakin minulle.

      Poista